WELCOME!

ASSALAAM ALAYKUM

Monday, February 9, 2015

Wilayat al Faqeeh al Aammah [guardianship of a jurist in public affairs] and Wilayat al Faqeeh al Mutlaqah [Absolute guardianship of a jurist]





ليس للفقيه ولاية على النفوس والأعراض والدماء / الإعتقاد بولاية الفقيه العامة والمطلقة بدعة مخالفة للكتاب والسنّة / لا أحد يمثل النبي وأهل بيته الطاهرين في ولايتهم الشريفة
Guardianship of a jurist is not [proven] over the life,property and blood [of believers]/The belief regarding Wilayat al Faqeeh al Aammah [guardianship of a jurist in public affairs] and Wilayat al Faqeeh al Mutlaqah [Absolute guardianship of a jurist] is an innovation and is against the Book (of Allah) and Sunnah (of Mohammad (sawa) and his Holy Progeny (asws))/No one is similar to the Messenger (sawa) and Ahlulbayt (asws) in their revered guardianship
1.هل تعتقدون سماحتكم بأصل ولاية الفقيه والحكومة الإسلامية؟
Question 1: Does His Eminence believes in the basic of guardianship of a jurist and islamic government?
أولاً:
الخامنئي ليس آية من آيات الله في الفقه والعقيدة..لأن هذا المصطلح خاص بالفقهاء الأتقياء، والخامنئي ليس فقيهاً فضلاً عن أنه ليس تقياً، لأن من يظلم رعيته ويظلم الموالين من العلماء وطلبة العلوم الدينية وغيرهم من المؤمنين لا يعرف من الفقه شيئاً ولا يدخل في زمرة المجتهدين ولا يندرج في سلك الأتقياء العارفين...فضلاً عن أن من ينتحل ولاية أهل البيت عليهم السلام ويسقطها على نفسه، ويحلّل حرام الله تعالى كتحليله للشطرنج (رافضًا لروايات متواترة صريحة بحرمته)، وكتحليله التلقيح بماء رجل أجنبي من بنك المنيّ (وهو ما يرفضه الشرع والعقل)..
Answer:
Firstly: Khamenei is not a sign amongst the signs of Allah (swt) in jurisprudence and islamic belief.. since this title is specifically for God-fearing jurists,and Khamenei is not a jurist in addition to that he also is not pious,for he has oppressed his people and mawaliyeen amidst scholars and students of religious knowledge and other believers,he has no understanding of jurisprudence neither has he entered in the band of jurists nor is he following the godly and knowledgeable in conduct..moreover he is from amongst those who arrogated the wilayah of ahlulbayt (asws) and omitted it for himslef, and he permitted what Allah (azwj) forbade such as he allowed chess (disapproval for [which came in] clear mass narrated reports on it's forbiddance) and like he permitted pregnancy with the semen of an unknow person [collected from] sperm bank (and it 's disdained by both shariah and intellect)..
ثانيًا:
ليس لولاية الفقيه العامة والمطلقة أيّ أساسٍ شرعيٍّ في مداركنا الإجتهادية,فولاية الفقيه العامة ما هي إلا ولاية الجبت والطاغوت، بل نصر على أنها ولاية صنمي قريش، وقد أبرمناها من أساسها في كتابنا "ولاية الفقيه العامة في الميزان" فراجعوه..
Secondly: Wilayat al faqeeh al aammah and mutlaqah has no legal foundation in our jurisprudential perception......,Wilayat al faqeeh al aammah is [exactly] as the wilayah of falsehood and tyranny actually it's the triumph of the wilayah of sanamy quraysh [Abu Bakr & Umar] and we already had reached to a conclusion regarding it's very foundation in our book "Wilayat al Faqeeh al Aammah Fil Meezan" refer to it...
هل تعتقدون سماحتكم أن آية ال.. الخامنئي هو المصداق الكامل لولي الأمر؟.2
Question 2: Does His Eminence believes that Khamenei is perfect embodiment for [the title of] Wali ul Amr?
الجواب / ننفي ذلك نفيًا قاطعًا ونرفضه ولا نقبل به، ومَن اعتقد بولايته فقد خرج من ملة رسول الله وأهل بيته الطاهرين..لأن ولايته بهذه الشكل الذي نراه(يحلل الحرام ويحرم الحلال لمصلحة يراها عقله الضعيف ويدعي مقام ولاية الله تعالى ورسوله وأهل بيته الطاهرين عليهم السلام على الأموال والأعراض والدماء) هي ولاية إبليس، إذ لا ولاية على المال والأعراض والنفوس إلاّ للإمام الحجة المنتظر إمام زماننا وناموس عصرنا...مضافاً إلى ذلك فإن مصطلح"أولي الأمر" هو خاص بأئمة الهدى من آل البيت عليهم السلام لأن الله تعالى عندما أمر المسلمين بإطاعته وإطاعة رسوله وآل بيته الطيبين الطاهرين عليهم السلام إطاعة مطلقة فلأنه تعالى معصوم عن الخطأ، وكذا رسوله وكذا أهل بيته عليهم السلام بمقتضى قوله تعالى يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً النساء59.فالإطاعة المطلقة تستلزم العصمة عن الخطأ، وغير المعصوم لا يجوز إطاعته مطلقاً لأنه معرّض للسهو والجهل والنسيان وتعمد المعصية والظلم وما شابه ذلك..
Answer:
We deny this deny this wholly and we reject that and do not accept that, and whosoever believed in [such] wilayah is abandoned from the community of the Apostle of Allah (sawa) and his Ahlulbayt (asws).. because wilayah of this nature as we witness is to ( permit what is forbidden and forbid what is permitted on the behalf of weak minded proposals and to claim the status of wilayah of Almighty Allah and His Apostle (sawa) and the immaculate Ahlulbayt (asws) on the life,property and blood [of believers]) this is wilayah of Iblees (la)... and there's no wilayah on the life,property and blood [of believers] except for Imam al Hujjah The Awaited One the Divine Leader of our time and the Law of our Era... In addition to that this terminology of "Wali ul Amr" is specifically for the Imams of Guidance amongst the Ahlulbayt (asws) since when Almighty Allah ordered muslims for His obedience and the obedience of His Apostle (sawa) and his Ahlulbayt (asws) the pure and immaculate ones [it is] absolute submission because Almighty Allah is infallible from making errors,and such is His Apostle (sawa) and such are his Ahlulbayt (asws) in accordance to the word of Almighty:
"O you who believe! Obey Allah, and obey the Messenger, and those charged with authority among you. If you differ in anything among yourselves, refer it to Allah and His Messenger, if you do believe in Allah and the Last Day: That is best, and most suitable for final determination"(4: 59)
Therefore absolute obedience obligates infalliblity from making mistakes and for other than infallible absolute submission is forbidden because he is vulnerable to error,ignorance,forgetfulness and is liable to intentional disobedience and injustice...
حررها العبد الملتجئ إلى كهفهم الحصين
عبدهم الفقير إليهم محمد جميل حمود العاملي
بيروت بتاريخ 27 رجب الأصب 1434هـ
Freed slave of their (asws) fortified cave [which] he is obliged to leave
Their (asws) hapless servant Muhammad Jameel Hammoud Aamili

No comments:

Post a Comment